Anders Linderoth från Tandtekniska Laboratoriet berättade om företaget och dess 70-åriga historia, som började med att Anders farfar Carl Linderoth arbetade som tekniker hos tandläkaren Axel Andersson. Efter några år startade han eget laboratorium och servade även andra kunder. Det började på Hamngatan och nu många år senare har man moderna och effektiva lokaler där tidigare OriMedical huserade. Anders köpte ut företaget från Praktikertjänst 2016 och har idag ca 50 anställda. Företaget satsar mycket på kvalitetsarbete och protetik och har den modernaste tekniken. Bl a gör man ej längre avtryck av tänderna utan tänderna scannas och sedan bygger man upp tänder med 3-D teknik. Vi fick se många prov på vad företaget kan skapa i våra munnar vilket är mycket imponerande.
Men innan föredraget hade Presidenten nöjet att hälsa vår nye medlem Hans Wahl välkommen i klubben. Hans är transfer från Tornväktarens Rotaryklubb och vi hoppas att han skall trivas i vår gemenskap.