Paulina Strandberg från Ystad IF besökte vår klubb. Hon berättade om Ystad Summit som är ett evenemang som går av stapeln i Ystad den 15 till 16 maj. Det är vårt svar på Almedalen. I Ystad Summit kommer man att ha olika programpunkter där inbjudna gäster skall berätta och debattera olika ämnen och frågor. Det är inriktat på lokala och regionala frågor. Det blir både företagsledare, experter inom olika områden samt politiker som är med. Allmänheten har fritt tillträde och kan komma och gå på de seminarier som intresserar en. Om allt går bra och det blir ett intresse så är det tänkt att detta skall bli ett årligt evenemang. Det hela hålls på Hotell Fritiden. Tack för en spännande "teaser" som nog lockade en hel del av våra Rotarymedlemmar och gäster.